Vid protokollet: Annica

tisdag 20 december 2011

Tandläkar skräck !!



Jaha det är väl bara å nyttja tangentbordet till ännu ett blogg inlägg... Drog ju "TABBE" nr 1 igår. Så det e väl bara å bjuda på 2 an ikväll !! :-)

Tandläkarskräck har ju många, så även jag.. Men denna pinsamma förnedrande å rent sjuka händelse handlar väl inte direkt om stora läskiga bedövningssprutor eller borr ljud som skär genom märg å ben...

Tidig vintermorgon, jag som vanligt dödstrött och nyvaken, drar iväg te stan för ett tandläkar besök. tiden hade GÄRNA fått vara lite senare eftersom jag jobbat natt kvällen innan.

Men skit samma. I vanlig ordning hemska ljusa illa luktande väntrum. Min tur, upp i stolen, gapa stort !!!!

Min numera pensionerade tandis var en lång å smal lite lätt feminim herre. Som var lätt på handen å talade i princip rikssvenska med en mjuk lugn röst. Han körde en FET merca å talade gärna om hans sommarstuga i Stockholms skärgård. Förmodar att han å frun sitter där nu å dricker dyra röda viner.....

Så här i efterhand kan jag inte minnas att han eller sköterskan varken betedde sig märkligt eller gatt gå undan för å skratta. Annat än när de kolla röntgenbilderna då. Sisådär 30minuter senare tackade man för denna gång å jag for direkt hem.

Va alldeles för trött för annat... Vilket va förjäkla tur. Hemska tanke OM jag fått för mig att "gå" på stan. Varför ska jag berätta nu :-)

Kom hem, for å hälsa på morsan. Hon mötte mig i princip i hallen å det var det uppdagades ! Upp från mitt ena stövelskaft hänger det ett par TROSOR. Meeen va i HE...........

Ett par smoböxer hade alltså råkat "hänga" med när jag drog på mig böxern, å satt som fast mella stövlern och byxbenet. Så jag hade alltså legat där hos tandis med bena i vädre, med ett par gammtrosor hängandes utanför.

Guuuud om man finge skjuta sig själv ibland. Å tänk om man gått på stan å de lossnat... Öööö du !! Du tappa nått !!

Tror att ni förstår att vid nästa besök hos tandläkarn kolla jag byxbena INNAN jag for :-) Lite svårt att ge denna horribla TABBE rättvisa genom skrift. Den måste som upplevts live, ELLER INTE......

Shit happens// :-D

2 kommentarer:

  1. Sitter och gapskrattar - oj oj... om nån ser mig kl 1 på natten - skratta så tårarna rinner... Du är värst!! Kramen

    SvaraRadera
  2. Minns när du kom hit å berättade om dom däringa trosorna som hängde i byxbena......Skrattanfall ä ju bara förnamnet :))

    /länsman

    SvaraRadera