Vid protokollet: Annica

tisdag 11 december 2012

Gillar läget,,,

Jahapp,,, tisdag kväll.... Lite "resumme"( hur fan stavas det? ) från helgen.

 Ett tappert gäng drog mot Sollefteå och Nipan för årets JULBORD !! Det blev jag å lill syrran Lisa, å Henrik, och bakom ratten satt Jörgen.... I Sollefteå hämtade vi även upp Jordgubbs odlarn/läraren Bengt W.  Tyvärr blev vi inte fler än så, men vad gör det när man hade sköjj iaf. Fast visst saknade jag mamma Ingrid :-(

Blev en liten förfest hos Bengan. Snacka om att ha NÄRA till jobbet !! En mysig liten lägenhet, lite spartanskt inrett ;-) men med fin utsikt !! Sen blev det JULMAT för hela slanten, tycker att revbensspjällen var jäkligt goda, INTE i klass med Näskes, men god 2a.....

 Efter mat blev det fullt ös med "Great Hanssons", deras tolkning av låten,  man of constant sorrow (soundtrack från filmen Oh brother where art thou) gjorde inte mig besviken iaf, FAN VA BRA DEN VAR :-D Fick höra en hel del bra covers, och både munspel och durspel höjjde nivån rejält...

Kvällens gästartist var ingen mindre än mr Eilert Pilarm, han rev av några elvis låtar, och kända julvisor. Trevlig herre den där Eilert :-) Kvällen gick fort och drycken flödade. En kväll helt i min smak !!

Dagen efter var inte fullt lika kul, men det var de...... Söndagsmiddan gjorde jag på måndan ist, fläskfile gryta med MYCKE grädde och ädelost å riiiis. Vet inte, men ätt va de ä så kliver man upp de stackars 6kg som försvunnit. Jul jul strålande jul !!!!!!!!!!!

 Ååå när jag liks pratat om både musik och jul så rekommenderas "cruising christmas", en riktigt bra julskiva !! INGE j-a adolfsson å falk !!!!

Näää nu eldar jag vidare, kvicksilvret visade på minus 26 i morse, brrrrrr... Tur det finns GLÖGG.

Peace//




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar