Vid protokollet: Annica

tisdag 6 november 2012

I valet och kvalet...

Vi gör olika val VARJE dag i livet... Vissa känns större och viktigare än andra.

 I dag har Amerikanerna sitt val av President, ska det bli Mitt Romney eller Barack Obama som får styra det stora landet i väst i 4år??!! Rent spontant känns Romney som ett kvinnofientligt val !!!
 Och vare sig vi vill det eller ej så påverkar även detta lilla Sverige.. Om några timmar vet vi hur det går iaf....

 Och på tal om VAL så ska vi på jobbet rösta i morgon om en viktig fråga. Det är nämligen så att 25personer (arbetskamrater) kommer bli varslade. MEN nu har facket och företaget förhandlat fram ett "alternativ" som förhoppningsvis kan rädda dessa 25 från arbetslöshet !! DET ÄR UPP TILL OSS, alltså vi anställda ska än en ggr få rösta för/emot att ta ut ca 64timmar i ledigt, från januari t.o.m sista april...

. För mig finns inget alternativ, SJÄLVKLART röstar jag till mina arbetskamraters fördel. Skulle ha jävligt svårt att se tex lillebror i ögonen om jag röstat NEJ och han skickas hem.. Så jag hoppas att resultatet i morrn visar på osjälviska och generösa människor..

Andra val jag gjort ikväll var att Promenera en sväng till morsan.
Åt rester ist för kroppkakor,,,, :-)
Bytte besiktningsdag till Chevn. Från en torsdag till fredag...
mfl, mfl, mfl.... Summa kardemumma vissa val är som sagt mer VIKTIGA än andra !!

@jobbet... 


Adios// 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar