Vid protokollet: Annica

söndag 16 december 2012

3e advent !!

Har tänt 3e ljuset i staken.. Eldar som vanligt i vespisn å dricker kaffe. Bra söndag... Igår leta jag åt några tegelstenar. 6st rymdes precis i övre ugnen i Vedspisn, å fågeln va de höll värmen läääänge !! Perfekt :-) Att man inte tänkt på de förut.

En lugn fredag kväll med lite GLÖGG, testade den med äppelsmak. Men visst fan e originalet goare... Så ikväll blir det vanlig hederlig god Blossa glögg :-) Får se OM jag lyckas få till pepparkaks cheescake eländet ja tänkte baka.

Igår bleve SKOTTA DEN DÄR JÄVLA SNÖN, usch va det tar på en lat hund !!! Å hade fått skotta även idag, MEN då har ju undertecknad världens bästa granne som kom över me "Gurkan". Å vips sååå behöver jag bara handtralla bort det "finstilta" sas.. TACK Tommy...

Igår kväll blev det ännu en lugn afton. Jonas drog på julbord med arbetskamrater. Så jag å lillebroe hade en helkväll framför tv´n. Vi löste även en hel del världsproblem, hahaha...

Såå var det som sagt söndag. 4 arbetsdagar kvar innan julledigt !! Känns tok skönt... Åt vecka måste årets grisarsle inhandlas, och även klapparna till Julklappsleken. Har ICKE råd att köpa nå andra julklappar i år. 8700 riksdaler blev notan för CHEV ASET. (hohoho) 

Näpp, nu ska jag leta receptet på kakan :-D

dessa mamelucker fanns med i fjolårets julklappslek, SNYGGA.. 



2 kommentarer: